Her kan du skrive en meddelelse som vil vises for alle på KristenDate.dk.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Laura
Oprettet 25-01-2024 af Laura, kvinde, 36 år, Region Hovedstaden.
Er Jorden flad?
Nogle hævder, at det i Bibelen står, at jorden ikke er rund, men flad... Er der nogen, der har læst det et sted?

Svar på indlæg

DDH
#1. Postet 27-01-2024 af DDH
Den er en sfære. I Esajas bog 40, 22 står der "Det er Ham, der troner over jordens flade." Det kan indikere at den er flad, men det er nok snarere et plan. Ligesom himlen heller ikke skal forstås bogstaveligt, det er også et plan hvide mennesker kommer til når livet er slut. Vi ved at jorden ikke rund ved at anvende logisk tankegang. Under koldkrigen opsatte USA ICBM missiler i Tyrkiet og andre lande tæt på Sovjetunionen, mens Unionen opstillede sine på Cuba for at kunne ramme USA. Dette ville være fuldstændig unødvendigt hvis jorden virkelig var rund, da de to kontinenter kun er adskilt af Beringstrædet, der ligger mellem Alaska og Sibirien. Strædet er 83km bredt så at sende missiler over her ville være langt mere effektivt.

Men i virkeligheden bør du stille digselv spørgsmålet; er det vigtigt at vide hvilken form jorden har? Får det nogen betydning for dig?

Har du andre spørgsmål, så fyr endelig løs, jeg er ikke en standard præst.
Mkohrsen
#2. Postet 13-02-2024 af Mkohrsen
Nej. Solens og månens adfærd ville slet ikke give mening hvis det var tilfældet
Forceblue
#3. Postet 26-02-2024 af Forceblue
Den er rund og en blå bold i det sorte sorte univers??
Anonym
#4. Postet 28-03-2024 af Anonym
Jeg kan anbefale at du dykker ud i disse kanaler på youtube, og som de selv siger kommer de ikke med et endegyldigt svar, tonen er generelt nysgerrig, ydmyg og spørgende, med et stort fokus på skrifterne.

UnderstandingConspiracy

There's No Place Like Home

My Lunch Break
Lund
#5. Postet 01-04-2024 af Lund
Der er i hvertilfælde nogle fladpander der "forfladiger" den....
JB009
#6. Postet 22-04-2024 af JB009
Har aldrig læst i Biblen om en flade jord.

Desuden Alle de planeter vi ser med en almendig teleskop er runde. Her er et billede fra 2015 af vores jord: https://ing.dk/artikel/tsunami-boeje-tager-foerste-unikke-billede-af-jorden-i-43-aar

For mig er det bevis nok 😃

godnat
Her kan du skrive en meddelelse som vil vises for alle på KristenDate.dk.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonceAdam og Eva